Retezatul Mic... si alb

 Nici iarna asta nu putea sa treaca fara sa fac o tura la Stana Scorota din Retezatul Mic. Am facut urcarea pe intuneric, in speranta ca daca ajungem la stana de vineri seara vom prinde si rasaritul de sambata acolo. La rasarit insa, a fost deajuns sa ma uit pe geam ca sa-mi dau seama ca vremea nu e buna de fotografiat si ca luminile frumoase vor lipsi si mi-am prelungit somnul pentru cateva ore in sacul de dormit calduros. In timpul zilei am urmarit punctuletele negre care se vedeau urcand spre creasta Oslei (concurentii de la Oslea HiRide) si care nu se mai terminau. Asteptam sa treaca timpul pentru a prinde o fereastra de vreme buna si a urca in creasta, spre Varful Piule, de unde am fi vrut sa fotografiem apusul. In jurul amiezii conditiile meteo pareau sa se indrepte si am inceput urcusul spre creasta. Pe ultima portiune am ales sa urcam pe o panta care chiar daca era inclinata ni se parea mai sigura si cu zapada mai stabila care ne-a scos undeva pe creasta, intre Piule si Dragsanu. Aici am prins cateva momente de lumina si vizibilitate spre cele mai inalte varfuri din Retezat, dar din pacate dupa cateva minute am fost acoperiti de nori. Am coborat undeva mai jos si am asteptat ca frontul sa se sparga, in speranta ca totusi vom prinde un apus frumos. Nu a fost sa fie asa, frontul s-a spart, am urcam din nou in creasta, insa chiar in momentul in care am ajuns acolo am fost din nou invaluiti. De aceasta data ne-am dat seama ca sansele pentru a prinde apusul sunt nule si am coborat spre stana prin ninsoare si lapovita. Nici urmatorul rasarit nu a fost cu noroc, totul fiind acoperit de ceata, lucru care m-a tinut din nou in sac dimineata. Cu toate ca nu am avut sanse de a prinde ceva din luminile tipice unui rasarit sau apus, care ar fi dat foarte bine cu peisajul hivernal de acolo, sunt foarte multumit de aceasta tura si chiar si de unele fotografii reusite acolo. Insa ceea ce a facut ca aceasta iesire sa fie speciala a fost faptul ca m-am revazut cu colegii de tura, am depanat povesti, amintiri si am schimbat idei.











Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Verdele de mai, stancile si florile Oborocii

De la vest la est în Munții Tulișa

Primavara de ianuarie