Tenerife - la inaltimi

Pe langa plajele cu palmieri si stanci, de care se izbesc valurile Atlanticului, Tenerife este insula care gazduieste cel mai inalt varf din Spania. Varful Teide, cu o inaltime de 3718m, este totodata al treilea vulcan de pe planeta, ca inaltime si masa. Marile eruptii ale acestui vulcan au format un relief foarte special. Platoul vulcanic al craterului de sub varf si crestele stancoase care coboara in unele locuri pana in ocean intregesc frumusetea insulei. In prima seara in care am incercat sa suprindem un apus de pe acel platou, am fost surprinsi de un viscol neasteptat, care a tinut inchis accesul spre varf in urmatoarea perioada. Asa ca, in urmatoarele zile, de la altitudine mai mica nu puteam vedea decat plafonul de nori care se incapatana sa ramana in dreptul varfului, pana in ultima zi de sedere acolo, cand am considerat ca este deja prea tarziu pentru a mai face ceva. Am avut totusi si alte incursiuni in zonele mai inalte si accesibile de pe insula, cum ar fi Masca (undem fost insotiti de rafale de ploaie torentiala) si pe langa Santiago del Teide (am urcat la picior spre o creasta de unde speram sa surprindem varful la apus, insa ca de obicei, norii nu s-au dat la o parte din dreptul lui). In toate aceste plimbari prin zona mai inalta a insulei am adunat si cateva fotografii care sper sa va placa.

                                                                             










Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Verdele de mai, stancile si florile Oborocii

Primavara de ianuarie

De la vest la est în Munții Tulișa